Nền tảng tự học YouPass được
xây dựng bởi Trung tâm
© 2023 YouPass, Inc. All rights reserved.
Trang chủ
Reading
Listening
Writing
Bài mẫu 8.0+
Menu
Menu
IELTS Writing Task 2
Giải IELTS Writing Task 2 đề thi 28/01/2023 - Topic Advertising
YouPass được lập nên bởi đội ngũ trung tâm IELTS 1984, chuyên dạy IELTS theo hướng học bản chất và tiến bộ tiếng Anh thực chất, theo hình thức Offline lại lớp và Online qua Google Meet.
Bài hướng dẫn Writing bên dưới được biên soạn bởi đội ngũ giáo viên IELTS 1984, cũng chính là những người làm nên các khoá học theo hình thức Online 100% tại YouPass bạn nhé.
Sample đề thi 28/01/2023 topic Advertising dưới do Đội ngũ Học thuật YouPass biên soạn và được cựu giám khảo IELTS chấm 8.0 điểm IELTS Writing. Mời bạn cùng xem và tham khảo cách triển khai ý tưởng, cách dùng từ vựng với YouPass trong bài IELTS Writing Task 2 dạng Agree or Disagree này nhé!
Trước khi đi vào giải chi tiết đề IELTS Writing Task 2 và viết sample đề thi 28/01/2023 topic Advertising, hãy cùng YouPass xác định dạng đề bằng cách đọc qua đề bài nhé!
If a product is good and meets customer needs, then people will buy it and advertising is unnecessary. To what extent do you agree or disagree? |
Sau khi đọc đề bài trên, chúng ta có thể xác định đây là dạng bài Agree or Disagree. Vì câu hỏi là “To what extent do you agree or disagree?”. Với dạng bài này, thí sinh được yêu cầu thể hiện quan điểm cá nhân rõ ràng trong bài và bài viết cần đáp ứng các mục tiêu sau:
Sau khi phân tích sample đề thi 28/01/2023 topic advertising, Đội ngũ Học thuật YouPass nhận thấy sẽ khó trình bày theo cách lập luận 40/60 thông thường. Do đó, YouPass sẽ chọn cách lập luận Partly Agree.
Phân tích chi tiết hơn trước khi viết sample đề thi 28/01/2023 topic advertising, YouPass nhận thấy:
Quảng cáo sản phẩm
Đội ngũ Học thuật YouPass sẽ sử dụng lối viết phản đề (antithesis) cho sample đề thi 28/01/2023 topic Advertising. Sau đây là những từ vựng YouPass gợi ý đến bạn:
Bạn có thể tham khảo sample đề thi 28/01/2023 topic Advertising dưới đây, kèm theo bài chấm chi tiết từ Thầy Tony Grace – cựu giám khảo IELTS.
Cùng nâng cao khả năng viết bằng các luyện IELTS Writing Essay với YouPass Writing AI bạn nhé!
If a product is good and meets customer needs, then people will buy it and advertising is unnecessary. To what extent do you agree or disagree? |
Opinions are divided on whether advertising is still needed given that the quality of products and services can satisfy their customers’ demands. I believe that answer depends on each specific type of products and also the stage of their development.
This point of view holds water in certain circumstances where the word-of-mouth strategy is effective. One of them is in the education sector, in which the likelihood of acquaintances in one’s social circle having the same demand is typically high, while the market is already saturated with clichés and promises. Around the world, most university education institutions, for example, devote relatively little funding to marketing but still attract applications from the brightest talents, mostly thanks to their teaching quality. The medical industry is another example in which service providers attract customers in large part due to their outstanding services. Advertising often plays a minor role in convincing patients to choose a certain hospital over others, as the decision is so important that they tend to prioritize reviews of those who have experienced such services firsthand.
However, there are several other scenarios in which advertising campaigns play a vital role in ensuring the success of a business. A project in its early phase, when a product is first tested on the market, has yet to establish a trustworthy reputation, and desperately needs clever promotion strategies to win over its first consumers. This initial revenue could provide crucial funds for the company to further develop and improve their products, thus attracting more customers down the line. In addition, in case aggressive expansion is deemed necessary, marketing is a useful way to quickly saturate the media with images of the company. It is a matter of fact that word-of-mouth typically elevates a business at a slower pace; so when a business owner is under pressure to quickly grow his market share, advertising is indispensable.
In conclusion, there are no one-size-fits-all answers for the question regarding the necessity of advertising. For industries in which word-of-mouth is favoured, advertisements seem to be redundant, yet they are vital for products in their early life cycle and when rapid growth is required.
vocabulary | paraphrasing
Loading...